Spørgsmål om indhold

Ingen registering nödvändig / No registration needed
Jutoft

Spørgsmål om indhold

Inläggav Jutoft » 29 december 2008, 20:49

Hej,

Jeg er en fyr på 23 år, der bor i København og ønsker at melde mig ind i frimurerordenen. Jeg er godt på vej, men holder mig med vilje lidt tilbage, mens jeg ordner nogle ting i mit liv. Det er jo dog stadig spændende at holde sig lidt informeret om frimureriet.

Jeg har gennem noget tid nu surfet rundt på forskellige frimureriske fora, men har ikke rigtigt kunnet finde et for folk der arbejder under det svenske system. Jeg er derfor begejstret for at have fundet frimurare.se!

Jeg vil dog gerne lige høre om der er nogle emner som jeg ikke skal gå ind på på siden? Jeg ville jo nødigt ødelægge noget for mig selv ved at læse for meget :-)

Jeg spørger kun fordi man skal registrere sig for at læse forummets regler og information, og hvis forummet indeholder informationer jeg helst ikke skal vide noget om endnu er der jo ingen grund til at jeg registrerer mig.

Med venlig hilsen

Jutoft

Användarvisningsbild
molndal
Aktiv Medbroder
Grad: IV-V
Loge: Sá3S

Re: Spørgsmål om indhold

Inläggav molndal » 29 december 2008, 22:37

Hej Jutoft:

Frimurare.se är ett öppet forum, och här diskuteras inte Frimurarnas hemligheter, ritualer, etc. Så du kan utan risk registrera dig och läsa dessa sidor.

Ha ett bra år 2009!

Hälsar Mölndal!
TT Sá3S

cga
Moderator
Grad: IX
Loge: Göta Provinsialloge

Inläggav cga » 30 december 2008, 10:36

Välkomen Jutoft!

Jag gjorde som du, jag letade runt på nätet efter så mycket jag bara kunde hitta om frimureriet innan jag själv recipierade. Såhär i efterhand så ångrar jag att jag läste en del av det jag kom över, det blev inte lika mycket en överraskning och egen upplevelse som om jag inte vetat så mycket. Så mitt råd är, var inte för nyfiken nu. Vänta till efter du fått din första grad och läs då det du vill läsa. Då kan du jämföra med det du själv upplevt och erfarit, och bestämma dig för om du tycker att den som skriver har förstått, har rätt eller om din egen bild är den du skall hålla fast vid.

Här är du välkomen att skriva och läsa allt du vill. Här får inte något internt förekomma. Det har, av misstag vid något enstaka tillfälle, skrivits saker som inte borde skrivits. Det togs omedelbart bort av moderatorerna. Så här är du säker.

/cga

Jutoft

Inläggav Jutoft » 30 december 2008, 10:54

Det lyder godt, så vil jeg straks registrere mig!

cga skrev:Välkomen Jutoft!

Jag gjorde som du, jag letade runt på nätet efter så mycket jag bara kunde hitta om frimureriet innan jag själv recipierade. Såhär i efterhand så ångrar jag att jag läste en del av det jag kom över, det blev inte lika mycket en överraskning och egen upplevelse som om jag inte vetat så mycket. Så mitt råd är, var inte för nyfiken nu. Vänta till efter du fått din första grad och läs då det du vill läsa. Då kan du jämföra med det du själv upplevt och erfarit, och bestämma dig för om du tycker att den som skriver har förstått, har rätt eller om din egen bild är den du skall hålla fast vid.

Här är du välkomen att skriva och läsa allt du vill. Här får inte något internt förekomma. Det har, av misstag vid något enstaka tillfälle, skrivits saker som inte borde skrivits. Det togs omedelbart bort av moderatorerna. Så här är du säker.

/cga

Jep, det er noget jeg har hørt fra forskellige sider og af selvsamme grund er jeg lidt forsigtig med hvilke sider jeg besøger og læser på, men det er godt at høre at jeg er sikker her.

Återgå till "Gästbok / Guestbook"