Nytt om forumet
-
- Site Admin
- Grad: IX
- Loge: GPL
Nytt om forumet
Från och med igår har undertecknad och stefang tagit över som administratörer på denna sidan.
Moderatorerna är de som de alltid har varit, men nu kommer det synas tydligare på deras användarnamn som nu är i grön färg och deras titel är "Moderator"
Än så länge har jag uppdaterat forumet till nyaste versionen av phpBB3. Jag har gått igenom i stort sett varenda inställning och försökt förenkla en hel del för framtida arbete. Jag har även förstärkt skyddet mot spam-botar.
Mer kommer efterhand. Hittar ni buggar så PM:a mig gärna!
Moderatorerna är de som de alltid har varit, men nu kommer det synas tydligare på deras användarnamn som nu är i grön färg och deras titel är "Moderator"
Än så länge har jag uppdaterat forumet till nyaste versionen av phpBB3. Jag har gått igenom i stort sett varenda inställning och försökt förenkla en hel del för framtida arbete. Jag har även förstärkt skyddet mot spam-botar.
Mer kommer efterhand. Hittar ni buggar så PM:a mig gärna!
FDM, StJL Astræa, Borås
-
- Site Admin
Re: Nytt om forumet
Forumet uppgraderas idag till v3.0.10 av phpBB3 som är den nyaste versionen. Hittar ni några buggar så PM:a mig gärna!
Kan tillägga att språkpaketet för svenska ej är uppdaterat till 3.0.10 ännu, men det kommer förmodligen inom någon dag. Men det märks knappt
Edit: Det tog lite mer än "några dagar", men nu är det svenska språkpaketet för v3.0.10 på plats. Jag ville inte installera det innan det var förbi beta-test stadiet.
Kan tillägga att språkpaketet för svenska ej är uppdaterat till 3.0.10 ännu, men det kommer förmodligen inom någon dag. Men det märks knappt

Edit: Det tog lite mer än "några dagar", men nu är det svenska språkpaketet för v3.0.10 på plats. Jag ville inte installera det innan det var förbi beta-test stadiet.
FDM, StJL Astræa, Borås
-
- Site Admin
En bugg i forumet är åtgärdad.
Det gick inte att i medlemslistan klicka på en bokstav för att söka medlemmar som bara började på just den bokstaven. Detta fel kom från senaste uppgraderingen, men är nu alltså åtgärdad.
Hittar ni mer fel i forumet så tar jag tacksamt emot felrapporter.
Det gick inte att i medlemslistan klicka på en bokstav för att söka medlemmar som bara började på just den bokstaven. Detta fel kom från senaste uppgraderingen, men är nu alltså åtgärdad.
Hittar ni mer fel i forumet så tar jag tacksamt emot felrapporter.
FDM, StJL Astræa, Borås
-
- Site Admin
Jag har idag skapat en kategori för diskussioner på engelska. Förslaget/idén kom från en tysk broder som är admin på thesanctumsanctorum.com
Vi får se hur väl det faller ut, men det kan ju förhoppningsvis bli berikande.
Vi får se hur väl det faller ut, men det kan ju förhoppningsvis bli berikande.
FDM, StJL Astræa, Borås
-
- Site Admin
Forumet uppdaterades idag till nyaste versionen av phpBB. Version 3.0.11
Hittar ni några felaktigheter så rapporteras dessa med fördel till mig genom PM.
Hittar ni några felaktigheter så rapporteras dessa med fördel till mig genom PM.
FDM, StJL Astræa, Borås
-
- Site Admin
Idag flyttades forumet till en ny server efter att ha leget på en tillfällig plats sedan krashen. Tyvärr försvann ett par inlägg i flytten som ni han skriva innan jag låste forumet inför flytten. Men eftersom det bara var 2-3 inlägg, och rätt korta så låter jag det vara så. Jag skriver en blänkare i aktuell tråd för att uppmärksamma inläggsskrivarna på detta.
Nästa steg kommer att vara att migrera forumet till nyaste versionen och även uppdatera Tapatalk. Jag återkommer när det är klart.
Nästa steg kommer att vara att migrera forumet till nyaste versionen och även uppdatera Tapatalk. Jag återkommer när det är klart.
FDM, StJL Astræa, Borås
-
- Site Admin
Idag är forumet uppdaterat till version 3.1.3 av forummotorn. Detta var en rejäl uppgradering, så om ni hittar något fel så skicka mig ett PM eller ett mail till webmaster@frimurere.se.
FDM, StJL Astræa, Borås
-
- Site Admin
Forummotorn uppdaterades idag till version 3.1.4. Samtidigt lade jag till finska som språkpaket också, se tråden om språkpaket för mer information.
FDM, StJL Astræa, Borås
-
- Site Admin
Forummotorn är nu senaste versionen, 3.1.5. Hittar ni några konstigheter så skicka ett PM till mig.
FDM, StJL Astræa, Borås
-
- Site Admin
Ny uppdatering av forummotorn igen, version 3.1.6. Skicka PM som vanligt om ni hittar några fel.
FDM, StJL Astræa, Borås
-
- Site Admin
Uppdaterade forummotorn till version 3.1.7-PL1. Buggrapporter och liknande tas via PM.
FDM, StJL Astræa, Borås
-
- Site Admin
-
- Site Admin
-
- Site Admin
Uppdaterade idag till version 3.1.10. En hel drös med buggfixar och förbättringar.
Skicka PM om ni hittar några konstigheter.
Skicka PM om ni hittar några konstigheter.
FDM, StJL Astræa, Borås
-
- Site Admin
Nu är SSL påslaget på domänen så att man kan logga in här krypterat. Gå till https://www.frimurare.se för att använda det.
Observera: https och inte http
Observera: https och inte http
FDM, StJL Astræa, Borås